Algemene voorwaarden voor aankoop
Online winkel Meubels1.be (hierna Online winkel), eigendom van Meubels1 Benelux B.V., registratiecode 97627704, Rokin 92 - 96 1012KZ AMSTERDAM Netherlands.
Geldigheid van de verkoopovereenkomst, product- en prijsinformatie
De verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op de aankoop van goederen in de online winkel.
De prijzen van producten die in de online winkel worden verkocht, worden naast de producten vermeld. Wanneer de carry-up service extra wordt geselecteerd, wordt er een vergoeding aan de prijs toegevoegd.
Verzendkosten kunnen variëren afhankelijk van de locatie van de koper en de leveringsmethode.
Verzendkosten worden weergegeven bij het afrekenen.
De productspecificaties en informatie worden direct naast het product in de online winkel gepresenteerd.
De prijzen zijn in EUR en inclusief 21% BTW.
Papierloze facturering
We voeren papierloze facturering in ons bedrijf uit, en in verband hiermee worden alle documenten met betrekking tot de facturering (voorschotfactuur, factuur, creditnota) naar het opgegeven e-mailadres verzonden tijdens het plaatsen van de bestelling.
Na betaling contant of met een creditcard bij levering, stuurt de koerier een bevestiging van betaling en een factuur naar het e-mailadres dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling.
Bestelling plaatsen
Om een bestelling te plaatsen, moeten geselecteerde product(en) aan de winkelwagen worden toegevoegd. Om door te gaan met de bestelling, moet de klant in de afrekenpagina persoonlijke informatie invoeren in de vereiste gegevensvelden en de gewenste leveringsmethode selecteren. Het totale bedrag wordt weergegeven en de gewenste betaalmethode moet worden gekozen uit de beschikbare selectie.
Het proces van orderuitvoering begint vanaf het moment van bevestiging via de telefoon; er wordt echter ook een bevestigingsbrief naar het e-mailadres gestuurd dat is ingevoerd bij het afrekenen.
Als de bestelde goederen niet kunnen worden geleverd vanwege voorraadproblemen of om andere redenen, wordt de koper zo snel mogelijk op de hoogte gebracht en wordt het betaalde bedrag (inclusief verzendkosten en kosten voor de carry-up service) onmiddellijk terugbetaald, maar niet later dan 14 dagen na de datum van verzending van de kennisgeving.
Levering
De goederen worden geleverd in heel België.
Door verder te gaan met de aankoop, gaat de koper akkoord met het betalen van de verzendkosten van de goederen, terwijl de bijbehorende prijsinformatie naast de leveringsmethode wordt weergegeven.
Zendingen in heel Nederland worden geleverd op de bestemming die is gespecificeerd door de koper, binnen de tijd aangegeven in de productspecificaties sectie, op de pagina van elk afzonderlijk product.
Af en toe kunnen de levertijden langer zijn dan op de website wordt aangegeven, vanwege onvoorziene omstandigheden. In dergelijke gevallen zal de klant telefonisch of per e-mail op de hoogte worden gesteld van mogelijke vertragingen of wijzigingen in het leveringsschema, en zullen de goederen worden geleverd op de afgesproken tijd met de klant.
Foto's maken van paketten bij bezorging
- Ter bevestiging van een succesvolle levering behoudt Meubels1 zich het recht voor om, op basis van gerechtvaardigd belang (artikel 6(1)(f) van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)), de bezorger bij aflevering een foto te laten maken van de afgeleverde pakketten op de afleverlocatie (bijv. voor de entree, in de hal, etc.). De foto dient als bewijs van levering en als middel om de kwaliteit van de dienstverlening intern te waarborgen.
- Bij het maken van foto's richten bezorgers zich uitsluitend op de pakketten en doen ze er alles aan om te voorkomen dat persoonlijke gegevens (zoals gezichten, namen, kentekenplaten, enz.) worden vastgelegd. Mochten dergelijke gegevens onbedoeld toch worden vastgelegd, dan worden deze niet voor andere doeleinden verwerkt, niet gedeeld met derden en uitsluitend gebruikt voor de hierboven beschreven interne doeleinden, in overeenstemming met de bepalingen van de AVG.
- De foto's worden intern opgeslagen en alleen zo lang als nodig is om het doel van de verwerking te bereiken, in het algemeen tot het verstrijken van wettelijke termijnen voor het indienen van klachten, garanties of andere juridische claims, en maximaal drie jaar na de datum van levering. Na deze periode worden ze veilig verwijderd.
- De koper heeft het recht om informatie, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking, gegevensoverdraagbaarheid en het recht van bezwaar te vragen in overeenstemming met artikel 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) met betrekking tot de foto's en eventuele persoonsgegevens. De koper kan te allen tijde het recht van bezwaar uitoefenen indien hij van mening is dat zijn belangen of fundamentele rechten en vrijheden zwaarder wegen dan de gerechtvaardigde belangen van het bedrijf. Alle verzoeken kunnen worden verzonden naar het volgende e-mailadres: [email protected]
- Het bedrijf implementeert passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, openbaarmaking, wijziging of vernietiging. De foto's worden opgeslagen in een beveiligd systeem met beperkte toegang, dat alleen toegankelijk is voor geautoriseerd personeel.
Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heeft de koper het recht om de overeenkomst die in de online winkel is gesloten binnen 14 dagen te beëindigen.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing als de koper een rechtspersoon is.
Om het herroepingsrecht van 14 dagen uit te oefenen, mogen de bestelde goederen niet op een andere manier worden gebruikt dan nodig is om de volledigheid, kenmerken en werking van de goederen te controleren, op dezelfde wijze als het is toegestaan om de goederen in een traditionele fysieke winkel te testen.
Zodra de koper het herroepingsrecht binnen de wettelijke termijn heeft uitgeoefend, heeft hij nog 14 dagen extra om de goederen terug te sturen naar de online winkel.
Als het product voor een ander doel is gebruikt dan nodig is om de volledigheid, kenmerken of functionaliteit ervan te waarborgen, of als het tekenen van gebruik of slijtage vertoont, heeft de online winkel het recht om het terug te betalen bedrag te verminderen in overeenstemming met de afname van de waarde van het product.
Om de goederen terug te sturen, moet u een formulier voor terugzending van de gekochte goederen indienen, het formulier is hier te vinden: formulier voor retournering en het naar het e-mailadres [email protected] sturen, uiterlijk 14 dagen na de leveringsdatum van de goederen.
De kosten voor het retourneren van de goederen worden gedekt door de verkoper.
Bij terugontvangst van de geretourneerde goederen zal de online winkel de kosten die door de koper onder de overeenkomst zijn betaald, onmiddellijk, maar uiterlijk na 14 dagen terugbetalen.
De online winkel kan weigeren om betalingen terug te betalen totdat het artikel dat onderhevig is aan de overeenkomst is opgehaald of totdat de koper bewijs levert dat het artikel is teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
Als de koper een andere bezorgmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaard bezorgmethode, is de online winkel niet verplicht om de koper de kosten terug te betalen die hoger zijn dan de kosten van de standaard bezorgmethode.
De online winkel heeft het recht om zich terug te trekken uit de verkooptransactie en de terugkeer van de goederen van de koper te eisen als de prijs van de goederen in de online winkel op het moment van aankoop als gevolg van een fout aanzienlijk lager was dan de marktprijs van de goederen.
Als we samen geen oplossing vinden, kunt u als consument terecht bij Becom. Becom zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper als de klacht op het eerste gezicht gegrond lijkt. U kunt contact met hen opnemen via het klachtenformulier op https://becom.digital/nl/klachten/ of door te schrijven naar het volgende adres: Rue du Marquis 1, 1000 Brussel, [email protected].
Als alternatief heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Consumentenombudsdienst. U kunt de Consumentenombudsdienst contacteren via de onderstaande gegevens:
- Adres:
- North Gate II
- Boulevard du Roi Albert II 8 bus 1
- 1000 Brussel
- Telefoon: +32 2 702 52 20
- Fax: +32 2 808 71 29
- E-mail: [email protected]
- Website: www.mediationconsommateur.be
Defecte goederen / Recht op garantieclaim
Alle producten hebben een garantie van twee jaar van de fabrikant. Volgens de voorwaarden van het contract is de online winkel verantwoordelijk voor de discrepanties of defecten van de aan de koper verkochte goederen, die al bestonden op het moment van levering en die binnen twee jaar na de levering van de goederen aan de koper aan het licht komen. Gedurende de eerste zes maanden na de leveringsdatum van de goederen aan de koper wordt verondersteld dat het defect al bestond op het moment van levering. Het is de verantwoordelijkheid van de online winkel om de respectieve veronderstelling te weerleggen.
Bij gebreken heeft de koper volgens de wet het recht om binnen twee maanden contact op te nemen met de online winkel door een e-mail te sturen naar [email protected] of door het contactnummer +32 25 920 323 te bellen.
Bovendien biedt Meubels1.be een geld-terug-garantie van 365 dagen voor haar producten.
De online winkel is niet verantwoordelijk voor defecten die zijn opgetreden na de overdracht van de goederen aan de koper.
Als het product dat bij de online winkel is gekocht gebreken vertoont waarvoor de online winkel verantwoordelijk is, zal de online winkel het defecte product of de onderdelen daarvan repareren of vervangen. Als de goederen niet kunnen worden gerepareerd of vervangen, zal de online winkel alle kosten die verband houden met de verkoopovereenkomst aan de koper terugbetalen.
De online winkel zal binnen 15 dagen schriftelijk of op een reproduceerbare schriftelijke wijze op de klacht van de consument reageren.
365 dagen geld-terug-garantie
De koper heeft het recht om binnen 365 dagen na aankoop zonder geldige reden de goederen terug te sturen en zijn geld terug te krijgen. De koper hoeft niet te betalen voor de retourkosten. De logistieke afdeling van de online winkel zal contact opnemen met de koper en een afspraak maken voor de aankomsttijd van de koerier bij de koper.
Om het product te retourneren, moet het aan de volgende eisen voldoen:
- - De artikelen moeten verpakt zijn in hun originele verpakking (de koper kan de verpakking openen door voorzichtig de verpakkingstape te knippen);
- - Goede kwaliteit producten die zijn gemonteerd of waarvan geprobeerd is ze te monteren, kunnen niet worden geretourneerd;
- - Het product kan niet worden geretourneerd als het beschadigd is door de schuld van de koper;
- - In gevallen waarin de reden voor retournering een slechte kwaliteit is, zal de online winkel het beschadigde product of de slechte kwaliteit onderdelen vervangen of het betaalde bedrag terugbetalen nadat het product is geretourneerd;
- - De te retourneren goederen worden opgehaald op de dichtstbijzijnde plaats die toegankelijk is voor de bestelwagen;
- - Goederen die op lease zijn gekocht, zijn niet terugbetaalbaar onder deze garantie. De koper moet controleren of het meubilair aan zijn eisen voldoet en pas daarna een leaseovereenkomst ondertekenen;
- - Retournering van meubels vindt plaats binnen 13 werkdagen of een andere periode als er voorafgaande overeenstemming was.
Een defect of beschadigd product zal worden vervangen volgens de wetgeving van Nederland.
Direct marketing en verwerking van persoonsgegevens
De online winkel gebruikt de persoonsgegevens die door de koper zijn verstrekt (incl. naam, telefoonnummer, adres, e-mailadres, bankgegevens) alleen om de bestelling te verwerken en de goederen naar de koper te verzenden.
De online winkel stuurt nieuwsbrieven of promotieaanbiedingen naar het e-mailadres van de koper alleen als de koper heeft aangegeven deze te willen ontvangen door zijn e-mailadres op de website in te voeren en zijn/haar wens om directe mailmeldingen te ontvangen heeft aangegeven.
De koper kan zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van promotieaanbiedingen en nieuwsbrieven door de online winkel hiervan op de hoogte te stellen via e-mail of door de instructies te volgen die zijn opgenomen in de e-mails met aanbiedingen.
Klantbeoordelingen en recensies
Wij tonen klantbeoordelingen op onze website om transparantie te bieden en klanten te helpen weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen. Deze beoordelingen komen uit drie bronnen: productgerichte reviews verzameld via Trustvoice, algemene bedrijfsreviews van Google en reviews gehost op Trustpilot.
Trustvoice productgerichte reviews:
Klantbeoordelingen en -waarderingen maken deel uit van de functionaliteit van de online winkel en zijn bedoeld voor de gebruikersgemeenschap. meubels1.be verzamelt alleen beoordelingen van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan in de meubels1.be webshop of in een van de aangesloten webshops in het buitenland.
Nadat hun bestelling is afgerond en zij het bestelde product hebben ontvangen, ontvangen klanten een e-mail van de webshop waarin zij hun beoordeling van het ontvangen product kunnen geven, van één (slechtste beoordeling) tot vijf sterren (beste beoordeling). Zij kunnen ook hun mening over het product schrijven of een foto toevoegen, welke meubels1.be zal beoordelen voordat deze definitief wordt gepubliceerd.
meubels1.be zal geen meningen of bijdragen publiceren die niet direct betrekking hebben op het product, op enigerlei wijze beledigend of ongepast zijn, of die naar mening van meubels1.be geen toegevoegde waarde bieden voor andere gebruikers en bezoekers.
Voor elk artikel worden alle klantbeoordelingen die aan bovenstaande criteria voldoen na beoordeling gepubliceerd, ongeacht de gegeven waardering. meubels1.be verzamelt en publiceert reviews van klanten die een aankoop hebben gedaan bij meubels1.be of een van haar aangesloten winkels. Na levering van de bestelling ontvangen klanten een e-mail op het e-mailadres dat zij bij het plaatsen van de bestelling hebben gebruikt, waarin zij worden uitgenodigd om de ontvangen artikelen te beoordelen.
Door het indienen van een mening of reactie gaat de gebruiker akkoord met de gebruiksvoorwaarden van zijn mening of reactie, tenzij anders vermeld. meubels1.be staat toe dat (delen van) de tekst in alle elektronische en andere media wordt gepubliceerd en heeft het recht om de inhoud van de mening of reactie voor onbepaalde tijd en voor elk doel dat in het zakelijk belang van meubels1.be is te gebruiken, waaronder publicatie in advertenties of andere marketingcommunicatie. De auteur van de mening verklaart en garandeert tegelijkertijd dat hij eigenaar is van de materiële en morele auteursrechten van de geschreven meningen en reacties en draagt deze rechten niet-exclusief en onbegrensd over aan meubels1.be.
Google reviews:
Reviews worden ingediend door gebruikers via hun Google-accounts. Noch Google noch wij verifiëren de authenticiteit van deze reviews. Google kan echter inhoud beoordelen en verwijderen die zij frauduleus vindt of die in strijd is met haar beleidsregels.
Wij tonen geselecteerde publieke reviews van Google Reviews met een waardering van 4 of 5 sterren op de homepage van onze website. Alle ontvangen reviews, ook lagere beoordelingen, zijn hier beschikbaar. De getoonde reviews vertegenwoordigen niet noodzakelijk het volledige scala aan meningen.
Trustpilot reviews:
Trustpilot reviews bestaan uit zowel geverifieerde feedback, verzameld via geautomatiseerde uitnodigingen na aankoop, als organische, niet-geverifieerde reviews die onafhankelijk door klanten worden ingediend. Alle geverifieerde reviews zijn voorzien van een ‘verified’ label.
Geverifieerde reviews zijn duidelijk gemarkeerd met een ‘Verified’ label om aan te geven dat de feedback is verzameld via een uitnodigingsproces van een bevestigde aankoop.
Wij tonen geselecteerde publieke reviews van Trustpilot met een waardering van 4 of 5 sterren op de homepage van onze website. Alle ontvangen reviews, ook lagere beoordelingen, zijn hier beschikbaar. De getoonde reviews vertegenwoordigen niet noodzakelijk het volledige scala aan meningen.
Overdracht van persoonsgegevens aan derden
Om de kwaliteit van de gekochte goederen te beoordelen, kan de klant na voltooiing van de bestelling per e-mail worden benaderd. De klant wordt gevraagd een beoordeling achter te laten over het gekochte product en het te evalueren. Voor dit doel kan het e-mailadres van de koper worden gedeeld met derden. Meubels1 gebruikt het platform TestFreaks AB, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm, Zweden om feedback van klanten te verwerken.
Als een bezoeker zich heeft geabonneerd op de Meubels1 nieuwsbrief en zijn e-mailadres heeft opgegeven, kan dit worden doorgegeven aan derden. De Meubels1 nieuwsbriefservice wordt geleverd door UAB MailerLite, Jono Basanavičiaus str. 15, LT-03108 Vilnius, Litouwen.
Geschillenbeslechting
Als de koper klachten heeft over de online winkel of delen van haar activiteiten, moeten deze worden gemeld aan het e-mailadres [email protected] of door te bellen naar: +32 25 920 323. Als de koper en de online winkel het geschil niet kunnen oplossen door middel van een overeenkomst, kan de koper contact opnemen met de Commissie Consumentengeschillen. Voor meer informatie over de procedurevoorwaarden en om een aanvraag in te dienen, klik hier. De Commissie Consumentengeschillen is bevoegd om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de overeenkomst tussen de koper en de online winkel. De beoordeling van een klacht van een koper door de Commissie is gratis. Als het antwoord op uw schriftelijke verzoek/klacht over producten die zijn gekocht bij de Meubels1.be online winkel u niet tevredenstelt, kunt u een aanvraag indienen bij het Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform op http://ec.europa.eu/odr/, terwijl u ook de beheerder van Meubels1.be hiervan op de hoogte stelt.