Categorieen

Inhoud winkelwagen

0

Uw winkelwagen is leeg

  • Hallo!

  • Verlanglijst

Algemene voorwaarden voor aankoop

Online winkel Meubels1.be (hierna Online winkel), eigendom van MOBILIER EU, registratiecode 898 211 693, gevestigd in 19 Rue Auguste Chabrières 75015 Paris.


Geldigheid van de verkoopovereenkomst, product- en prijsinformatie

De verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op de aankoop van goederen in de online winkel.

De prijzen van producten die in de online winkel worden verkocht, worden naast de producten vermeld. Wanneer de carry-up service extra wordt geselecteerd, wordt er een vergoeding aan de prijs toegevoegd.

Verzendkosten kunnen variëren afhankelijk van de locatie van de koper en de leveringsmethode.

Verzendkosten worden weergegeven bij het afrekenen.

De productspecificaties en informatie worden direct naast het product in de online winkel gepresenteerd.

De prijzen zijn in EUR en inclusief 21% BTW.

 

Papierloze facturering

We voeren papierloze facturering in ons bedrijf uit, en in verband hiermee worden alle documenten met betrekking tot de facturering (voorschotfactuur, factuur, creditnota) naar het opgegeven e-mailadres verzonden tijdens het plaatsen van de bestelling.

Na betaling contant of met een creditcard bij levering, stuurt de koerier een bevestiging van betaling en een factuur naar het e-mailadres dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling.

 

Bestelling plaatsen

Om een bestelling te plaatsen, moeten geselecteerde product(en) aan de winkelwagen worden toegevoegd. Om door te gaan met de bestelling, moet de klant in de afrekenpagina persoonlijke informatie invoeren in de vereiste gegevensvelden en de gewenste leveringsmethode selecteren. Het totale bedrag wordt weergegeven en de gewenste betaalmethode moet worden gekozen uit de beschikbare selectie.

Het proces van orderuitvoering begint vanaf het moment van bevestiging via de telefoon; er wordt echter ook een bevestigingsbrief naar het e-mailadres gestuurd dat is ingevoerd bij het afrekenen.

Als de bestelde goederen niet kunnen worden geleverd vanwege voorraadproblemen of om andere redenen, wordt de koper zo snel mogelijk op de hoogte gebracht en wordt het betaalde bedrag (inclusief verzendkosten en kosten voor de carry-up service) onmiddellijk terugbetaald, maar niet later dan 14 dagen na de datum van verzending van de kennisgeving.

 

Levering

De goederen worden geleverd in heel Nederland.

Door verder te gaan met de aankoop, gaat de koper akkoord met het betalen van de verzendkosten van de goederen, terwijl de bijbehorende prijsinformatie naast de leveringsmethode wordt weergegeven.

Zendingen in heel Nederland worden geleverd op de bestemming die is gespecificeerd door de koper, binnen de tijd aangegeven in de productspecificaties sectie, op de pagina van elk afzonderlijk product.

Af en toe kunnen de levertijden langer zijn dan op de website wordt aangegeven, vanwege onvoorziene omstandigheden. In dergelijke gevallen zal de klant telefonisch of per e-mail op de hoogte worden gesteld van mogelijke vertragingen of wijzigingen in het leveringsschema, en zullen de goederen worden geleverd op de afgesproken tijd met de klant.

 

Herroepingsrecht

Na ontvangst van de bestelling heeft de koper het recht om de overeenkomst die in de online winkel is gesloten binnen 14 dagen te beëindigen.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing als de koper een rechtspersoon is.

Om het herroepingsrecht van 14 dagen uit te oefenen, mogen de bestelde goederen niet op een andere manier worden gebruikt dan nodig is om de volledigheid, kenmerken en werking van de goederen te controleren, op dezelfde wijze als het is toegestaan om de goederen in een traditionele fysieke winkel te testen.

Als het product voor een ander doel is gebruikt dan nodig is om de volledigheid, kenmerken of functionaliteit ervan te waarborgen, of als het tekenen van gebruik of slijtage vertoont, heeft de online winkel het recht om het terug te betalen bedrag te verminderen in overeenstemming met de afname van de waarde van het product.

Om de goederen terug te sturen, moet u een formulier voor terugzending van de gekochte goederen indienen, het formulier is hier te vinden: formulier voor retournering en het naar het e-mailadres [email protected] sturen, uiterlijk 14 dagen na de leveringsdatum van de goederen.

De kosten voor het retourneren van de goederen worden gedekt door de verkoper.

Bij terugontvangst van de geretourneerde goederen zal de online winkel de kosten die door de koper onder de overeenkomst zijn betaald, onmiddellijk, maar uiterlijk na 14 dagen terugbetalen.

De online winkel kan weigeren om betalingen terug te betalen totdat het artikel dat onderhevig is aan de overeenkomst is opgehaald of totdat de koper bewijs levert dat het artikel is teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.

Als de koper een andere bezorgmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaard bezorgmethode, is de online winkel niet verplicht om de koper de kosten terug te betalen die hoger zijn dan de kosten van de standaard bezorgmethode.

De online winkel heeft het recht om zich terug te trekken uit de verkooptransactie en de terugkeer van de goederen van de koper te eisen als de prijs van de goederen in de online winkel op het moment van aankoop als gevolg van een fout aanzienlijk lager was dan de marktprijs van de goederen.

 

Defecte goederen / Recht op garantieclaim

Alle producten hebben een garantie van twee jaar van de fabrikant. Volgens de voorwaarden van het contract is de online winkel verantwoordelijk voor de discrepanties of defecten van de aan de koper verkochte goederen, die al bestonden op het moment van levering en die binnen twee jaar na de levering van de goederen aan de koper aan het licht komen. Gedurende de eerste zes maanden na de leveringsdatum van de goederen aan de koper wordt verondersteld dat het defect al bestond op het moment van levering. Het is de verantwoordelijkheid van de online winkel om de respectieve veronderstelling te weerleggen.

Bij gebreken heeft de koper volgens de wet het recht om binnen twee maanden contact op te nemen met de online winkel door een e-mail te sturen naar [email protected] of door het contactnummer +32 25 920 323 te bellen.

Bovendien biedt Meubels1.be een geld-terug-garantie van 365 dagen voor haar producten.

De online winkel is niet verantwoordelijk voor defecten die zijn opgetreden na de overdracht van de goederen aan de koper.

Als het product dat bij de online winkel is gekocht gebreken vertoont waarvoor de online winkel verantwoordelijk is, zal de online winkel het defecte product of de onderdelen daarvan repareren of vervangen. Als de goederen niet kunnen worden gerepareerd of vervangen, zal de online winkel alle kosten die verband houden met de verkoopovereenkomst aan de koper terugbetalen.

De online winkel zal binnen 15 dagen schriftelijk of op een reproduceerbare schriftelijke wijze op de klacht van de consument reageren.

 

365 dagen geld-terug-garantie

De koper heeft het recht om binnen 365 dagen na aankoop zonder geldige reden de goederen terug te sturen en zijn geld terug te krijgen. De koper hoeft niet te betalen voor de retourkosten. De logistieke afdeling van de online winkel zal contact opnemen met de koper en een afspraak maken voor de aankomsttijd van de koerier bij de koper.

Om het product te retourneren, moet het aan de volgende eisen voldoen:

  • - De artikelen moeten verpakt zijn in hun originele verpakking (de koper kan de verpakking openen door voorzichtig de verpakkingstape te knippen);
  • - Goede kwaliteit producten die zijn gemonteerd of waarvan geprobeerd is ze te monteren, kunnen niet worden geretourneerd;
  • - Het product kan niet worden geretourneerd als het beschadigd is door de schuld van de koper;
  • - In gevallen waarin de reden voor retournering een slechte kwaliteit is, zal de online winkel het beschadigde product of de slechte kwaliteit onderdelen vervangen of het betaalde bedrag terugbetalen nadat het product is geretourneerd;
  • - De te retourneren goederen worden opgehaald op de dichtstbijzijnde plaats die toegankelijk is voor de bestelwagen;
  • - Goederen die op lease zijn gekocht, zijn niet terugbetaalbaar onder deze garantie. De koper moet controleren of het meubilair aan zijn eisen voldoet en pas daarna een leaseovereenkomst ondertekenen;
  • - Retournering van meubels vindt plaats binnen 13 werkdagen of een andere periode als er voorafgaande overeenstemming was.

Een defect of beschadigd product zal worden vervangen volgens de wetgeving van Nederland.

 

Direct marketing en verwerking van persoonsgegevens

De online winkel gebruikt de persoonsgegevens die door de koper zijn verstrekt (incl. naam, telefoonnummer, adres, e-mailadres, bankgegevens) alleen om de bestelling te verwerken en de goederen naar de koper te verzenden.

De online winkel stuurt nieuwsbrieven of promotieaanbiedingen naar het e-mailadres van de koper alleen als de koper heeft aangegeven deze te willen ontvangen door zijn e-mailadres op de website in te voeren en zijn/haar wens om directe mailmeldingen te ontvangen heeft aangegeven.

De koper kan zich op elk moment afmelden voor het ontvangen van promotieaanbiedingen en nieuwsbrieven door de online winkel hiervan op de hoogte te stellen via e-mail of door de instructies te volgen die zijn opgenomen in de e-mails met aanbiedingen.

 

Overdracht van persoonsgegevens aan derden

Om de kwaliteit van de gekochte goederen te beoordelen, kan de klant na voltooiing van de bestelling per e-mail worden benaderd. De klant wordt gevraagd een beoordeling achter te laten over het gekochte product en het te evalueren. Voor dit doel kan het e-mailadres van de koper worden gedeeld met derden. Meubels1 gebruikt het platform TestFreaks AB, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm, Zweden om feedback van klanten te verwerken.

Als een bezoeker zich heeft geabonneerd op de Meubels1 nieuwsbrief en zijn e-mailadres heeft opgegeven, kan dit worden doorgegeven aan derden. De Meubels1 nieuwsbriefservice wordt geleverd door UAB MailerLite, Jono Basanavičiaus str. 15, LT-03108 Vilnius, Litouwen.

 

Geschillenbeslechting

Als de koper klachten heeft over de online winkel of delen van haar activiteiten, moeten deze worden gemeld aan het e-mailadres [email protected] of door te bellen naar: +32 25 920 323. Als de koper en de online winkel het geschil niet kunnen oplossen door middel van een overeenkomst, kan de koper contact opnemen met de Commissie Consumentengeschillen. Voor meer informatie over de procedurevoorwaarden en om een aanvraag in te dienen, klik hier. De Commissie Consumentengeschillen is bevoegd om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de overeenkomst tussen de koper en de online winkel. De beoordeling van een klacht van een koper door de Commissie is gratis. Als het antwoord op uw schriftelijke verzoek/klacht over producten die zijn gekocht bij de Meubels1.be online winkel u niet tevredenstelt, kunt u een aanvraag indienen bij het Europees Online Geschillenbeslechtingsplatform op http://ec.europa.eu/odr/, terwijl u ook de beheerder van Meubels1.be hiervan op de hoogte stelt.