Inhoud winkelwagen

0

Uw winkelwagen is leeg

Veelgestelde vragen

Volgorde

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Een bestelling kunt u direct op onze website plaatsen. Daarnaast is het mogelijk om dit te doen door contact met ons op te nemen via e-mail op [email protected], te bellen op +32 25 920 323, of door ons een WhatsApp-bericht te sturen.

Als u ons een e-mail of een Whatsapp-bericht stuurt, geeft u dan aan welk meubel u wilt kopen en vermeldt u uw telefoonnummer. Wij nemen contact met u op om uw bestelling te bespreken.

Hoe lang duurt het voordat u bestellingen bevestigt?

Bestellingen worden doorgaans binnen 1 werkdag bevestigd.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u uw bestelling wilt annuleren, kunt u contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar [email protected] of door ons te bellen op +32 25 920 323.

Wanneer u contact met ons opneemt, vragen wij u om uw bestelnummer of de contactgegevens die u heeft opgegeven bij het plaatsen van uw bestelling.

Maakt u facturen uit?

Ja, wij kunnen zowel voor particulieren als voor rechtspersonen facturen uitreiken.

Biedt u een verhuisservice voor oude meubels aan?

Wij bieden geen verwijderingsdiensten voor oude meubelen aan.

Heeft u een showroom of fysieke winkel waar u meubels persoonlijk kunt kopen?

Wij zijn een online meubelwinkel en hebben dus geen showroom of fysieke winkel.

Wij staan altijd klaar met advies en hulp bij het selecteren van het voor u meest geschikte meubel, neem daarom gerust contact met ons op.

Levering

Wat zijn de bezorgkosten?

Alle bestellingen in België worden gratis geleverd met speciaal transport om te garanderen dat uw meubels veilig aankomen.

Is het mogelijk om de status van mijn bestelling te volgen?

Ja, u kunt uw bestelling volgen door uw bestelnummer en het e-mailadres of telefoonnummer in te voeren dat u bij uw bestelling heeft opgegeven. Dat kan hier.

Op welk tijdstip leveren jullie de meubels?

Voordat de meubels worden afgeleverd, neemt de chauffeur contact met u op om de levertijd af te spreken. Op de dag van bezorging stuurt de vervoerder u een sms met een tijdslot van 2 uur wanneer de bestelling wordt afgeleverd en belt hij u 30 minuten voor daadwerkelijke aankomst.

Wordt er vóór de meubellevering contact met mij opgenomen?

Ja, op de dag van bezorging stuurt de chauffeur u een SMS met een tijdslot van 2 uur wanneer de bestelling wordt afgeleverd en neemt hij 30 minuten voor de daadwerkelijke aankomst contact met u op.

Draagt de chauffeur het meubilair naar binnen?

Onze bezorgpartners bieden een draagservice aan tegen een meerprijs.

Hoe lang duurt de levering van het meubilair?

De levertijd is afhankelijk van het gekozen meubel. De productbeschrijving geeft een voorlopige leveringstermijn in werkdagen aan, die wordt berekend vanaf de dag van de orderbevestiging.

Als het meubilair vertraging heeft, wanneer ontvang ik het dan?

We informeren onze klanten vooraf over mogelijke vertragingen bij de levering en geven een geschatte levertijd door via de contactgegevens die bij de bestelling zijn opgegeven. Indien u nog vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen via e-mail op [email protected] of telefonisch op +32 25 920 323.

Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt uw bestelling betalen met een bankkaart bij de bezorging van het meubel, en via mobiele en bankkaartbetaling (Visa, Mastercard, Google Pay, Apple Pay, PayPal), iDeal, Klarna. Meer informatie over betaalmethoden vindt u hier: https://www.meubels1.be/betaling.html?sl=nl.

Wanneer ontvang ik mijn geld als wij een betaalde bestelling annuleren?

Normaal gesproken worden terugbetalingen binnen 14 dagen na een geannuleerde betalingsopdracht verwerkt.

Retourneren en garantie

Geeft u fabrieksgarantie op het meubilair?

Op alle meubelen zit 24 maanden garantie, tenzij de fabrikant een langere garantie aan zou geven. De garantietermijn geldt vanaf de dag dat het meubel geleverd wordt.

Waar moet ik contact opnemen en welke informatie moet ik doorgeven over een meubeldefect?

Heeft u meubels met een defect ontvangen, stuur ons dan foto's of ander beeldmateriaal (zoals een video) via de mail naar [email protected]. Onze garantieafdeling zal de situatie beoordelen en contact met u opnemen met mogelijke oplossingen.

Hoe lang moet ik wachten op garantieonderdelen?

De levertijd voor garantiegoedgekeurdeonderdelen varieert zo'n beetje van 15 tot 45 kalenderdagen. De exacte levertijd is uitsluitend afhankelijk van elke leverancier.

Wat als we de meubels willen retourneren?

Als u een meubelstuk wilt retourneren, kunt u ons dit laten weten per e-mail op [email protected], telefonisch op +32 25 920 323. Het is belangrijk dat het meubelstuk in de originele verpakking zit en niet is gemonteerd. We regelen dat het geretourneerde meubelstuk binnen 10 werkdagen wordt opgehaald. Zodra de retourzending is ontvangen, zullen we het geld terugstorten naar de bankrekening die is opgegeven bij de bestelling. Let op: andere soorten betaalde diensten die rechtstreeks zijn gekocht bij het transportbedrijf worden niet door ons vergoed (bijv. draagservice). Voor meer informatie over het retourneren van goederen kunt u terecht op deze pagina: https://www.meubels1.be/retourneren-en-klachten.html.

Wat houdt de 365 dagen geld-terug-garantie in?

De 365 dagen geld-terug-garantie betekent dat als u niet 100% tevreden bent met uw kwalitatief goede product, u dit binnen 365 kalenderdagen kunt retourneren. Het geretourneerde meubilair dient in de originele verpakking te zitten en niet gemonteerd te zijn. Meer informatie over het retourbeleid vindt u hier: https://www.meubels1.be/retourneren-en-klachten.html.

Bijkomende vragen

Maak jij meubels op maat?

Wij vervaardigen geen meubelen op maat, maar kunnen u wel assisteren bij het selecteren van meubelen uit ons aangeboden assortiment.

Is het mogelijk om voor het meubilair een andere kleur te kiezen dan op de website vermeld staat?

Bij elk model worden de beschikbare meubelkleuren vermeld. Als u geen kleuropties ziet bij het door u gekozen meubel, betekent dit dat het alleen verkrijgbaar is in de kleuren die op de website worden weergegeven.

Worden de meubels al gemonteerd geleverd?

Meubels worden doorgaans ongemonteerd in dozen geleverd, maar montage-instructies en hardware worden bij het meubilair geleverd.

Monteer jij meubels?

Helaas bieden wij momenteel geen meubelmontageservice aan.

Wat is de "Goede Prijsgarantie"?

Op alle meubels die in onze online winkel worden verkocht, geldt de "Goede Prijs Garantie". Als u hetzelfde product tegen een lagere prijs vindt in een andere online winkel in België, passen wij de prijzen aan en bezorgen we de goederen gratis in het hele land. Voor meer informatie over de "Goede Prijs Garantie" kunt u hier lezen: https://www.meubels1.be/betaling.html?sl=nl#best_price.

Waarom kun je maar een even aantal meubelstukken kopen?

De minimale bestelhoeveelheid voor bepaalde meubelartikelen is afhankelijk van de meubelfabrikant. Sommige fabrikanten verpakken hun meubelstukken alleen in even aantallen per doos, waardoor hun producten alleen in even hoeveelheden kunnen worden gekocht.

Kunt u mij laten weten wanneer een meubelstuk weer op voorraad is?

Ja, als u het gewenste meubelstuk niet kunt kopen, kunt u een herinnering bestellen. U krijgt dan direct bericht wanneer het gewenste meubelstuk weer op voorraad is.

Zitten de elementen voor het bevestigen van het meubel aan de muur in de productverpakking?

Nee, schroeven voor het bevestigen van wand- of hangmeubels zijn niet inbegrepen in het productpakket, deze zul je dus apart moeten aanschaffen. Elke muur vereist een ander type schroef of zelfs een andere boordiepte. Kies bevestigingsmateriaal voor meubels op basis van het gewicht van het meubel en het type muur, of deze nu van gips, baksteen, hout etc. is gemaakt. Kies uit veiligheids- en kwaliteitsoogpunt alleen schroeven die geschikt zijn voor een specifiek muurtype.

Verkoopt u bedden met matrassen?

Een deel van de bedden in ons assortiment wordt verkocht met matrassen. Of het door jou gekozen bed inclusief matras wordt verkocht, kun je zien bij de productspecificaties.

Is het mogelijk om keukensets op maat te maken?

In de beschrijving van de geselecteerde keukenset vindt u informatie over het wijzigen van de meubelconfiguratie. Als een dergelijke optie beschikbaar is, is het mogelijk om individuele kasten uit de bijbehorende meubelcollectie te kiezen en te bestellen, waardoor de gewenste set ontstaat. Indien de meubelconfiguratie echter niet gewijzigd kan worden, kan deze alleen besteld worden zoals deze op de website staat weergegeven. Bij twijfel kunt u contact met ons opnemen per e-mail op [email protected] of telefonisch op +32 25 920 323.

Kom je de keuken inmeten?

Wij bieden geen keukenopmetingsdiensten aan. Wij kunnen u echter wel helpen bij het selecteren van keukenkasten en het plannen van de indeling ervan op basis van de beschikbare standaardafmetingen.

Hoe kunt u zich aan-/afmelden voor de nieuwsbrief?

Om u te abonneren op onze nieuwsbrief, kunt u tijdens het afrekenproces het selectievakje aanvinken om aan te geven dat u de nieuwsbrief wilt ontvangen, of u kunt uw e-mailadres invoeren in het abonnementsvak onderaan onze website en aangeven dat u akkoord gaat met onze privacybeleid.

Om u af te melden voor onze nieuwsbrief kunt u op de knop "Afmelden" klikken onderaan elke nieuwsbrief die u ontvangt, of u kunt ons een e-mail sturen op [email protected].