Inhoud winkelwagen

0

Uw winkelwagen is leeg

Garantie en Retourneren

Heeft u een productiefout of transportschade aan uw product ontdekt, nadat u het heeft ontvangen? Maak u zich geen zorgen, we komen samen op een oplossing! :) Stuur ons indien mogelijk foto's van het defect en het nummer van het beschadigde onderdeel volgens de markeringen in de montage-instructies, zo kunnen we het probleem sneller oplossen. U kunt de foto's en alle aanvullende informatie naar ons e-mailadres sturen. Als u vragen heeft of meer informatie nodig heeft over onze garantieservice, neem dan contact met ons op via +32 25 920 323 of stuur ons een e-mail naar [email protected].

365 dagen geld-terug-garantie

In tegenstelling tot veel andere online en fysieke winkels bieden wij u het recht om de gekochte meubels binnen 365 kalenderdagen terug te sturen. Zelfs als uw gekochte product van goede kwaliteit is en geen schade heeft, zijn de retourneringen beschikbaar voor u zonder extra kosten, en al het geld dat voor de goederen is betaald, wordt aan u terugbetaald. U hoeft niet te betalen voor de terugkeer van meubels - onze logistieke afdeling zal contact met u opnemen en een geschikte tijd van aankomst regelen voor het ophalen van het geretourneerde product(en), met ons transport - gratis! Om de meubels terug te sturen, moeten de volgende voorwaarden worden vervuld:

  • - Geretourneerde items moeten verpakt zijn in hun originele verpakking (u kunt de verpakking voorzichtig openen door de tape door te snijden);
  • - Producten die zijn gemonteerd of waar een montagepoging is gedaan, kunnen niet worden geretourneerd;
  • - Het product kan niet worden geretourneerd als het beschadigd is door de fout van de koper;
  • - In gevallen waarin de reden voor de retourzending van slechte kwaliteit is, betalen wij voor de vervanging van het hele beschadigde product of een defect deel(s) met nieuwe, goede kwaliteit, of betalen wij het bedrag terug dat betaald is;
  • - De geretourneerde goederen worden geaccepteerd op de dichtstbijzijnde mogelijke plaats die bereikbaar is met ons transport;
  • - Meubels die op lease zijn gekocht, vallen niet onder deze garantie-eisen. Controleer alstublieft of de meubels aan uw eisen voldoen voordat u een leasecontract ondertekend;
  • - Gerouteerde producten worden binnen 10 werkdagen of een andere overeengekomen periode afgerond.
24 maanden kwaliteitsgarantie

Alle informatie over producten die bij Meubels1.be zijn gekocht, wordt vermeld in de beschrijving van elk product. Bij Meubels1.be krijgen gekochte producten een garantie van 2 jaar van de fabrikant, waarvan de voorwaarden worden gespecificeerd in de productbeschrijving en de garantiepagina. Controleer voor de montage van het product de staat van de ontvangen goederen en of deze aan uw behoeften voldoen.

  • De garantie is geldig onder de volgende voorwaarden:
  • - De montage van goederen moet worden uitgevoerd in overeenstemming met de montage-instructies van de fabrikant;
  • - De gekochte goederen zijn gebruikt voor het beoogde doel en zijn volgens de onderhoudsregels verzorgd;
  • - De garantie is van toepassing op meubels die tijdens het transport zijn beschadigd, evenals op gebreken die zijn ontstaan door een fout van de fabrikant.
  • De koper verliest het recht op gratis garantieservice in de volgende gevallen:
  • - De koper heeft de montage-instructies niet gevolgd;
  • - De goederen zijn beschadigd door de fout van de koper;
  • - De meubels zijn blootgesteld aan onvoorziene omstandigheden (overmacht).

We raden u aan de originele verpakking niet weg te gooien totdat de meubels volledig zijn gemonteerd. In geval van een garantieclaim kan er aanvullende informatie over de productverpakking nodig zijn.

Als u tijdens het gebruik van een product een defect opmerkt, neem dan telefonisch contact met ons op via +32 25 920 323 of schrijf ons op [email protected]. Tijdens de garantieperiode vervangt Meubels1.be de defecten op eigen kosten. Meubels1.be zal de defecte onderdelen of producten binnen 15-45 dagen vervangen.

Als u tijdens de garantietermijn (24 maanden) verborgen defecten worden ontdekt, maak dan een foto van deze en stuur deze naar ons op [email protected]. De fabrikant van het product zal de foto's onder het oog zien en bepalen wat de schade heeft veroorzaakt en of deze onder de garantievoorwaarden valt, en dus of het een productiefout was. We zullen u zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de fabrikant z'n beslissing.

  • We willen benadrukken dat:
  • - De garantie van de fabrikant de normale slijtage niet dekt;
  • - In gevallen waarin de reden voor de retourzending van de goederen van slechte kwaliteit is, nemen wij de verantwoordelijkheid voor een gratis vervanging door een product van goede kwaliteit of een terugbetaling van het betaalde bedrag.

Als u niet tevreden bent met de kwaliteit van de Meubels1.be producten of diensten, laat het ons dan weten op [email protected]. Als het antwoord op uw schriftelijke verzoek / klacht over producten die bij de Meubels1.be online winkel zijn gekocht u niet tevreden stelt, kunt u een aanvraag indienen bij het Europese Online Geschillenbeslechtingsplatform op http://ec.europa.eu/odr/, terwijl u ook de administratie van Meubels1.be hierover informeert.

Beschadigde meubels worden geretourneerd of vervangen in overeenstemming met de wetten van België.

Garantieserviceformulier

  • De persoonlijke gegevens die in het formulier worden verstrekt, moeten overeenkomen met de gegevens van de persoon die de bestelling heeft geplaatst.

 

Indien het meubel of de verpakking beschadigd is, stuur dan een foto mee waarop de schade goed zichtbaar is. Als een onderdeel ontbreekt, geef dan het benodigde onderdeel aan in de montage-instructies voor het meubel, zoals weergegeven in dit voorbeeld. Foto's van eventuele labels die op de verpakking zijn aangebracht, dienen ook te worden bijgevoegd.

Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA, het Google Privacybeleid en De Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Veelgestelde vragen

Retourneren en garantie

Geeft u fabrieksgarantie op het meubilair?

Op alle meubelen zit 24 maanden garantie, tenzij de fabrikant een langere garantie aan zou geven. De garantietermijn geldt vanaf de dag dat het meubel geleverd wordt.

Waar moet ik contact opnemen en welke informatie moet ik doorgeven over een meubeldefect?

Heeft u meubels met een defect ontvangen, stuur ons dan foto's of ander beeldmateriaal (zoals een video) via de mail naar [email protected]. Onze garantieafdeling zal de situatie beoordelen en contact met u opnemen met mogelijke oplossingen.

Hoe lang moet ik wachten op garantieonderdelen?

De levertijd voor garantiegoedgekeurdeonderdelen varieert zo'n beetje van 15 tot 45 kalenderdagen. De exacte levertijd is uitsluitend afhankelijk van elke leverancier.

Wat als we de meubels willen retourneren?

Als u een meubelstuk wilt retourneren, kunt u ons dit laten weten per e-mail op [email protected], telefonisch op +32 25 920 323. Het is belangrijk dat het meubelstuk in de originele verpakking zit en niet is gemonteerd. We regelen dat het geretourneerde meubelstuk binnen 10 werkdagen wordt opgehaald. Zodra de retourzending is ontvangen, zullen we het geld terugstorten naar de bankrekening die is opgegeven bij de bestelling. Let op: andere soorten betaalde diensten die rechtstreeks zijn gekocht bij het transportbedrijf worden niet door ons vergoed (bijv. draagservice). Voor meer informatie over het retourneren van goederen kunt u terecht op deze pagina: https://www.meubels1.be/retourneren-en-klachten.html.

Wat houdt de 365 dagen geld-terug-garantie in?

De 365 dagen geld-terug-garantie betekent dat als u niet 100% tevreden bent met uw kwalitatief goede product, u dit binnen 365 kalenderdagen kunt retourneren. Het geretourneerde meubilair dient in de originele verpakking te zitten en niet gemonteerd te zijn. Meer informatie over het retourbeleid vindt u hier: https://www.meubels1.be/retourneren-en-klachten.html.